Thursday, January 28, 2016

Babyshower of Kraamfeest


Een Babyshower of een Kraamfeest

Beiden zijn super gezellig maar verschillen wel van elkaar.
In dit blog zal ik het over Babyshower hebben.

Babyshower


Dit is in Noord-Amerika ontstaan en niet zo lang geleden de leukste bijeenkomst rond de zwangerschapsperiode van de aanstaande ouders hier in Nederland.

Babyshower? 
Moet de baby of moeder gedoucht worden ja of nee? Hahah, nee hoor! Dit is om de aanstaande ouders in de spotlight te zetten met allerlei handige en bruikbare spullen. Vroeger was het meer voor degene die het niet zo breed had, om een bijdrage te geven aan de dure kosten dat een kind met zich meebracht. Het werd bij de eerst geboren kindje georganiseerd. Wat de wereld anno nu totaal niet doet. Ik ook niet trouwens. Hoe meer, hoe leuker, toch!

De hotste trend van nu is de Gender reveal Babyshower. Het geslacht wordt door de verloskundige in een envelop gestopt en dit wordt naar de Taartenwinkel of Bakkerij gebracht. Daar wordt uiteindelijk een taart gebakken met het geheime kleur van het geslacht er in. Lekker verrassend voor iedereen.

Wat doe je eigenlijk dan bij een Babyshower

Traditioneel wordt het als een verrassingsfeest georganiseerd door de moeders van de aanstaande ouders of door de beste vriendin. Vroeger was het een bijeenkomst voor alleen vrouwen onder elkaar.
Tegenwoordig komen zowel vrouwen als mannen op een babyshower. Het is de bedoeling dat je dan verschillende, leuke spelletjes gaat doen onder het genot van een hapje en een drankje. Je maakt cadeautjes open en er wordt een glas geheven op de aanstaande ouders.
Mijn favoriete spelletje is de ruikende poep luier. Het gaat als volgt te werk; je maakt meerdere luiers open en de luiers worden met verschillende chocolade smaken ingesmeert. Het is de bedoeling dat de spelers gaan ruiken, proeven en voelen.
Als resultaat dat zij de smaak hieruit kunnen halen.

Geweldig mijn Babyshowers. Ja je leest het goed. Ik heb 2 babyshowers gekregen met dank aan mijn familie en de 2de keer aan mijn vriendinnen en schoonmoeder.

Mijn eerste was thuis met familie en vrienden en mijn 2de was een super schattige roze high tea met alleen vriendinnen.
In de volgende blog zal ik het over Kraamfeest hebben.

Voor al uw leuke Babyshower cadeaus kunt u terecht bij www.thediapercakefactory.nl


Hoe was jouw Babyshower?

No comments:

Post a Comment